Επικοινωνία - Ραντεβού
210 7787650
emanousa@hotmail.com

Μπλέ ακτινοβολία : θα πρέπει να ανησυχούμε;

Οκτωβρίου 07, 2017

Blue-LightΚάθε φορά που κοιτάζετε μια οθόνη για ώρες , είτε πρόκειται για υπολογιστή, τηλεόραση, τηλέφωνο ή tablet, εκτίθεστε σε μπλε φως από τη συσκευή. Παρόλλα αυτά δεν υπάρχει επιστημονική απόδειξη ότι το μπλε φως από ψηφιακές συσκευές προκαλεί βλάβη στο μάτι σας.

Η δυσφορία που έχουν μερικοί άνθρωποι κοιτάζοντας τις οθόνες είναι πιθανότατα η λεγόμενη ψηφιακή κόπωση των ματιών . Οι περισσότεροι από εμάς ανοιγοκλείνουμε τα βλέφαρα λιγότερο όταν κοιτάζουμε τις οθόνες, προκαλώντας μια ένταση των ματιών και ξηροφθαλμία, λέει ο Δρ. Khurana, MD, εκπρόσωπος της Αμερικανικής Ακαδημίας Οφθαλμολογίας.

Το μπλε φως επηρεάζει τον κιρκαδικό ρυθμό του σώματος, τον φυσικό μας κύκλο και τον ύπνο. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, το μπλε φως μας ξυπνά και μας διεγείρει. Αλλά η υπερβολική έκθεση σε μπλε φως αργά τη νύχτα από το τηλέφωνο, το tablet ή τον υπολογιστή σας μπορεί να δυσκολέψει τον ύπνο.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Δρ Khurana συνιστά να προσπαθήσετε αποφύγετε την έκθεση στην οθόνη σας δύο με τρεις ώρες πριν πάτε για ύπνο. Πολλές συσκευές έχουν ρυθμίσεις νύχτας που ελαχιστοποιούν την έκθεση σε μπλε φως τα βράδια.

Παρόλο που οι άνθρωποι συχνά συνδέουν το μπλε φως με υπολογιστές και τηλέφωνα, η μεγαλύτερη πηγή μπλε φωτός είναι το ηλιακό φως. Άλλες πηγές περιλαμβάνουν φως φθορισμού, συμπαγείς λαμπτήρες φθορισμού και φως LED. Η έκθεση σε μπλε φως από τις οθόνες είναι πολύ μικρότερη από την ποσότητα έκθεσης από τον ήλιοκαι δεν είναι επίσης περισσότερο βλαβερό από το μπλε φως από τον ήλιο, λέει ο Δρ Khurana.

Η υπερβολική έκθεση στο υπεριώδες φως από τον ήλιο αυξάνει τους κινδύνους οφθαλμικών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων του καταρράκτη, των οφθαλμικών όγκων και του καρκίνου. Ξέρουμε λιγότερο για το μπλε φως. Τα αποτελέσματά της εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενο έρευνας.

Τελειώνοντας λέει ο Δρ Khurana, η λήψη προληπτικών μέτρων κατά του μπλε φωτός, παρόλο που δεν υπάρχουν ενδείξεις βλάβης, θα μπορούσε να είναι πιο επιβλαβής από το ίδιο το μπλε φως. “Είναι πρόωρο να ληφθεί προληπτική δράση εναντίον του μπλε φωτός – θα μπορούσαν να υπάρξουν απρόβλεπτες συνέπειες”, λέει.

Μερικές μελέτες υποδεικνύουν ότι η ανεπαρκής έκθεση στο ηλιακό φως στα παιδιά θα μπορούσε να επηρεάσει την ανάπτυξη και την ανάπτυξη της φυσιολογικής όρασής τους. Η μη λήψη αρκετού ήλιου θα μπορούσε επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο μυωπίας (μυωπία) σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.

Ο καλύτερος τρόπος για να προστατέψετε τα μάτια σας από το μπλε φως στις συσκευές είναι να κάνετε τακτικά διαλείμματα χρησιμοποιώντας τον κανόνα “20-20-20″: Κάθε 20 λεπτά, μετατοπίστε τα μάτια σας για να δείτε ένα αντικείμενο τουλάχιστον 20 πόδια μακριά για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τεχνητά δάκρυα για να ανακουφίσετε τα μάτια σας όταν αισθάνονται ξηρά. Αποφύγετε .τα γυαλιά που ισχυρίζονται ότι προστατεύουν τα μάτια σας από το μπλε φως, εξαιτίας της έλλειψης αποδεικτικών στοιχείων που είναι αποτελεσματικά, συμβουλεύει ο Δρ Khurana. Η Ακαδημία δεν συστήνει ειδικά γυαλιά για χρήση υπολογιστή.

Γράφτηκε από: Celia Vimont
Αξιολογήθηκε από: Rahul Khurana MD
24 Αυγούστου 2017 AMERICAN ACADEMY OF OPHTHALMOLOGY

Λίγα λόγια για τον Συγγραφέα
Ο Οφθαλμίατρος Ευάγγελος Μανουσάκης (www.emanousakis.gr) σπούδασε στην Στρατιωτική Ιατρική (ΣΣΑΣ) στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Aποφοίτησε 1ος στην Τάξη της Πολεμικής Αεροπορίας το 1991.